Mauri Sariolan sijainti poliittisella kartalla

22.9.2017 klo 09:44
    Alkaen ensiteoksestaan Laukausten Hinta, Mauri asennoitui, ei suinkaan patruunan, vaan lapiomiehen rooliin. Ronskilla miehellä lava täyttyikin äkkiä. Mitä mieltä olette väittämästäni, että Sariola oli eräs eniten vasemmistolaisista 60 luvun suomalaisista kirjailijoista? Maurille elämänkertojen mukaan tarjottiin hommia rahamiesten airuena, joista Mauri kieltäytyi.

8.10.2017 klo 17:29
    Tulihan sitä näköjään taas möläytettyä. Kuulun Mauri Sariola seuraan siksikin että joukkomme on anteeksiantavaa. Täällä jokainen saa pelastaua kyvyillä joita luoja on itsekullekin suonut.

14.10.2017 klo 19:09
    Ilta-Sanomat muistelee 14.10.2017 palstallaan "40 vuotta sitten" seuraavasti: Eiköhän kirjailijamestarin "Lukijan ääneen" lähettämä kehotus toteudu ennen kuin Suomi täyttää sata vuotta: "Pitäisi painattaa tasavallan suurin seteli ja pistää siihen vapaaherra, sotamarsalkka ja presidentti C.G. Mannerheimin kuva. Olisihan se mukava joskus ottaa ylevän juhlan jälkeen taskustaan ja maksaa lasku". Mauri Sariola.

Mauri on siis lähettänyt tuhannen markan seteliä koskevan aloitteensa Ilta-Sanomien "Lukijan ääneen" syksyllä 1977. Muistaakseni Mauri lähetti samasta asiasta sähkeen Suomen Pankkiin tohtori Ele Aleniukselle. Ei toteutunut Maurin toive. Nykyisessä suurimmassa setelissä on persoonattomia rakennuksen julkisivuja, siltoja, karttoja ja tähtiä. Sama iltapäivälehti kertoo Marskille tarjotun Yhdysvalloista suurta summaa englanninkielisistä muistelmista Talvisodan jälkeen. Diplomaatti G.A. Gripenberg yritti varoittaa, että muistelmat voisivat vahingoittaa Suomen asemaa. "Täytyyhän minun saada rahaa!", vastasi Mannerheim.

22.10.2017 klo 04:37
    Nyt on myöhäistä saada Marskin kuvaa tuhannen markan seteliin, vaan siinä komeili joku Chydenius, useimmille suomalaisille aivan vieras henkilö.

Mauri Sariolan sijainti poliittisella kartalla