Myyntituotteet

Tilaukset Matti Nummenpää
matti.nummenpaa@elisanet.fi
0400 439374

Mauri Sariola kirjoitti romaanien lisäksi valtavan määrän eri lehdissä julkaistuja jännityskertomuksia. Monet näistä julkaisuista on lopetettu vuosia ja vuosikymmeniä sitten. Kertomukset ovat jääneet unohduksiin eivätkä ole olleet lukijoitten saatavissa.

Nyt osa jännityskertomuksista on julkaistu ensimmäisen kerran kirjana.

Kirjalla teemme kunniaa jännityksen mestarille hänen juhlavuotenaan. Mauri Sariolan syntyhmästä tulee 25.11.2014 yhdeksänkymmentä vuotta.

Kirjan toimittaja on Mauri Sariola -seuran intendentti Matti Nummenpää

Kustantaja CrimeTime

ISBN: 978-952-289-212-6

Hinta 5,00 euroa.

Tilaukset sähköpostitse: matti.nummenpaa@elisanet.fi

Mauri Sariola -seuran jäsenen jännitysromaani myynnissä

Kirjakennon kustantamana on ilmestynyt Ari Kyyrön dekkari 70-luvulta, Ra-ra-ras-Putin

ISBN 978-952-68069-1-4

Kovakantinen kansipaperilla

368 sivua

Kannen suunnittelu, toteutus ja Lay out: Peter Bange

Kirja on tilattavissa Mauri Sariola -seura ry:stä. Kirja on myynnissä Turun ja Helsingin kirjamessuilla lokakuussa 2014.

Hinta 19,00 euroa

Postitse toimitettaessa lisätään postituskulu 3,80 euroa.

Kirjat voidaan myös noutaa seuran toimistosta, osoitteesta Neljästie 15 b, Espoo. Noutoaika on sovittava etukäteen.

Jarkko Hirvi, basisti ja nuoriso-poliitikko, sittemmin lakimies, elää kiihkeintä 1970-lukua. Muusikkona hän pääsee julkisuuteen tunnettujen kokoonpanojen mujkana ja myös käräjäsalit tulevat tutuiksi jo opiskeluaikana. Jarkko ei halua valtaa, vaan paljon vapautta ja riittävästi rahaa. Nuorisopolitiikassa Hirvi pääsee ystävineen suomalaisen pöolitiikan näköalapaikoille ja naapurivaltioiden nuosevien vaikuttajien joukkoon. Tulevaisuus näyttää valoisalta ja välillä myrskyinenkin rakkauselämä kukoistaa.

Mutta maailma on kova ja jarkko joutuu mukaan tapahtumaketjuun, jossa maan merkittävimmät henkilöt ovat uhattuina, kuten hän itsekin.

Todellisuus ja fiktio kohtaavat ennennäkemättömästi jännitysromaanissa, jossa yllätykset seuraavat toisiaan aina tyrmäävään lopppuun saakka.

Mauri Sariola -seura käynnisti vuonna 1997 dekkarimaratonin kirjoittamisen. Yhdeksän kirjoittajaa on osallistunut kirjan tekemiseen. Johdatusjakson kirjoitti seuran jäsenlehden päätoimittaja Raimo Jokisalmi. Viimeisen jakson kirjoitti Ari Kyyrö vuonna 2013.

Kirjan nimi on Pirun portaat. Tapahtumat käynnistyvät Sariolan kesähuvilan piha-alueella. Huvilan takana olevalle jyrkkäseinäiselle kalliolle on Mauri Sariola aikanaan rakentanut puiset portaat. Portaat ovat edelleen olemassa, joskin huonokuntoisia käyttökelvottomat. Näiden rappujen alta löydetään kirjassa kuollut henkilö. Tästä asetelmasta kirjoittajat ovat tehneet kukin oman lukunsa jatkaen edellisten kertojien tarinaa. Huvilan nykyinen omistaja Tuula Sariola on kirjoittanut 8. luvun. Murhajuonen lisäksi Tuula kuvaa huvilan elämää myös Maurin ajoilta:

"Miten selvästi hän muistikaan ne päivät kun portaita rakennettiin. Mauri halusi ne itse rakentaa. oli siinä työtä, paljon meni tupakkaa ja kai Ballantinesiakin. Vatupassi oli rakas työkalu. Matti Maavirta, sen aikainen yleismies, kävi välillä tarkistamassa miten työ edistyy. Tulivathan ne portaat sentään valmiiksi yhden kesän aikana. Mauri oli ylpeä, että kädessä pysyy muukin kuin kynä."

Kirja on pehmeäkantinen ja sen hinta on 2,00 euroa.

ISBN 978-952-68069-0-7

Tiedustelut ja tilaukset Mauri Sariola -seuran intendentti Matti Nummenpää, matti.nummenpaa@elisanet.fi

0400 439374

Kirjan kuvaa klikkaamalla pääset Apu-lehden verkkosivulle, jossa lisää Pirun portaista ja sen kirjoittajista.